FC Bayern nemeckým majstrom sociálnych médií
13/07/2020
Po úspešnej sezóne 2019/2020 s double na konte, sa FC Bayern môže tešiť z veľkého úspechu aj mimo trávnika. Nemecký šampión získal 50 bodov v indexe sociálnych médií (SMI) v štúdii Inštitútu pre futbalové riadenie a preto sa po roku 2018 môže po druhýkrát označiť za nemeckého šampióna sociálnych médií. Medzinárodný futbalový inštitút (IFI) nezávisle a vedecky vyhodnotil oficiálne účty sociálnych médií 18 klubov prvej ligy počas sezóny Bundesligy. Porovnávali sa štyri najdôležitejšie komunikačné kanály v sociálnych médiách Facebook, Instagram, Twitter a Youtube so štyrmi podkategóriami (interakcia príspevkov, frekvencia príspevkov, percentuálny rast a počet sledovateľov). Celkovo bolo FC Bayern v tejto sezóne schopné dosiahnuť rekordné čísla, najmä na účtoch sociálnych médií. Vyšlo viac ako 51 000 príspevkov, pribudlo 4,5 milióna nových sledovateľov, dosah bol viac ako 8 miliárd a prebehlo približne 350 miliónov interakcií s používateľmi.
Katharina Schöttl (šéfka oddelenie digitálneho marketingu na MFI): „Na začiatku prestávky kvôli korone a potom opäť na začiatku zápasov bez divákov FC Bayern neustále zvyšoval frekvenciu príspevkov na Facebooku aj na Instagrame, aby poskytoval fanúšikom ešte viac digitálnych informácií v tomto špeciálnom čase.“
Stefan Mennerich (riaditeľ Media, Digital & Communication FC Bayern): „Za toto ocenenie sme samozrejme veľmi radi. Celý náš tím znova zvýšil počet prístupov na sociálnych médiách najmä počas prestávky v Bundeslige v súvislosti s koronou a odviedol skutočne vynikajúcu prácu. Týmto spôsobom sme mohli našim fanúšikom na celom svete umožniť účasť v FC Bayern a zároveň kompenzovať našim sponzorským partnerom nedostatok televízneho pokrytia prostredníctvom našich platforiem.“
foto: © www.fcbayern.com