Douyin sa stáva partnerom FC Bayern
14/05/2020
FC Bayern Mníchov a čínska platforma krátkeho videa Douyin začínajú spoluprácu s okamžitým účinkom. Douyin, ktorý je mimo Číny známy ako TikTok, sa stal oficiálnym partnerom videonahrávok FC Bayern v Číne. Pre rýchlo rastúcu a v súčasnosti najpopulárnejšiu platformu sociálnych médií to predstavuje vôbec prvú spoluprácu s futbalovým klubom. FC Bayern otvoril svoj oficiálny kanál na Douyine v júli 2018 a v súčasnosti má takmer 800 000 sledovateľov. Na platforme sú zastúpení aj hráči ako Thomas Müller a Robert Lewandowski. Okrem toho je FC Bayern prvým futbalovým klubom, ktorý na Douyine navrhol týždenný interaktívny formát živých prenosov s cieľom ponúknuť fanúšikom lepší prehľad o klube a získať tak ešte bližšie vzťahy so svojimi čínskymi fanúšikmi. Douyin a jeho globálnu sesterskú platformu TikTok vlastní čínska technologická spoločnosť Bytedance. Portál krátkych videí v posledných rokoch neustále a rýchlo rástol. V prvom štvrťroku 2020 prekonal métu 400 miliónov aktívnych používateľov denne. Douyin je zďaleka najväčšou platformou pre krátke videá v Číne.
Jörg Wacker (v FC Bayern zodpovedný za internacionalizáciu, stratégiu a merchandising): „FC Bayern založil svoju kanceláriu v Šanghaji v roku 2016 ako prvý nemecký futbalový klub v Číne, ktorý implementoval jasný a udržateľný plán. Naši zamestnanci na mieste zabezpečujú priamu spoluprácu s našimi fanúšikmi a partnermi. Táto spolupráca s Douyinom nás veľmi teší, pretože je to spoločnosť, ktorá ponúka v našom digitálnom svete ideálnu príležitosť na sprístupnenie FC Bayern fanúšikom. Obzvlášť v čase, ktorému dominuje Covid-19, je dôležitá výmena informácií prostredníctvom digitálnych platforiem. Tento trend nezmizne ani po pandémii.“
Rouven Kasper (zástupca FC Bayern pre oblasť Ázie): „FC Bayern je najinovatívnejší digitálny futbalový klub v Číne. Vďaka nášmu partnerstvu s Douyin teraz podnikáme ďalší dôležitý krok. Väčšina komunikácie v Číne prebieha na platformách sociálnych médií. Nové trendy sú nové trendy. S Douyinom môžeme ponúknuť našim fanúšikom špeciálny obsah a máme šancu opäť si vylepšiť profil. Cieľom je byť neoddeliteľnou súčasťou každodenného života našich fanúšikov v Číne.“
Ye Jueming (zástupca Douyin Sports): „FC Bayern je jedným z najúspešnejších futbalových klubov v Európe s veľmi veľkým pokračovaním v Číne. Najmä s ohľadom na pokračovanie Bundesligy je Douyin veľmi rád, že sa spojil so Bayernom. Je to naša prvá spolupráca s futbalovým klubom. Kreatívna a interaktívna platforma spoločnosti Douyin môže podporiť FC Bayern, aby získal s vysoko kvalitným obsahom v Číne ešte viac mladých fanúšikov.“
foto: © www.fcbayern.com