Jan-Christian Dreesen: FC Bayern stojí na veľmi stabilnom základe
15/11/2019
Získali sme 7 titul v rade, 19 titul v Nemeckom pohári a tým aj 12 double v sezóne 2018/2019. Tieto rekordy podporilo aj ekonomické hľadisko. Pretože v minulej sezóne klub prekonal všetky predtým existujúce čísla a môže sa pozrieť na najlepší výsledok v histórii klubu.
Obrat skupiny FC Bayern München AG (FC Bayern München AG, Allianz Arena GmbH a všetky ostatné dcérske spoločnosti) v porovnaní s minulým rokom (657.4 miliónov eur) narástol o viac ako 90 miliónov eur na nový rekord 750 miliónov eur. So ziskom 75,3 milióna eur pred zdanením a výrazným zvýšením čistého príjmu o 78 percent na 52,5 milióna eur dosiahla spoločnosť FC Bayern Mníchov absolútne rekordné výsledky v 120-ročnej histórii klubu.
„V rozpočtovom roku 2018/2019 môže spoločnosť FC Bayern München opäť predstaviť svojim členom, zamestnancom a priateľom rekordné údaje o tržbách a výnosoch,“ uviedol Jan-Christian Dreesen, podpredseda výkonnej rady spoločnosti FC Bayern. Aj keď vypadnutie v Lige majstrov neprinieslo lukratívne výnosy v porovnaní s predchádzajúcim rokom, tržby sa zvýšili o 14,1 percenta. Celkovo bol nemecký majster rekordov ziskový už po 27. krát za sebou.
Výsledok FC Bayern München AG je tiež veľmi potešujúci. Rekordné tržby z predchádzajúceho roka (624,3 milióna) sa opäť zvýšili na 715,8 milióna eur. Prvýkrát bola prekonaná bariéra vo výške 700 miliónov EUR.
„FC Bayern je teda na veľmi stabilnom základe, čo nám umožňuje v stále ťažšom transferovom prostredí robiť potrebné investície do tímu,“ uviedol Dreesen.
Konečným maximom je koniec koncov „nie maximalizácia zisku, ale maximalizácia športového úspechu. V súťaži o najlepší talent sme presvedčení, že budeme naďalej konkurencieschopní v európskej špičkovej elite profesionálneho futbalu z dôvodu našej zvýšenej finančnej sily a budeme aj naďalej smerovať všetky naše ekonomické snahy k tomuto cieľu,“ zdôraznil Dreesen. „Sme pripravení investovať, dokonca viac ako v minulosti.“
Rozhodujúcimi faktormi pre nové rekordné čísla sú príjmy zo sponzorovania a marketingu (196,5 mil. EUR), herných operácií (179,1), merchandisingu (91,5) a výnosy z prestupov (90,3). K tomu sa pripočítavajú príjmy z televízneho marketingu, ktoré dosahujú 124,5 milióna eur, ale podľa medzinárodných štandardov ich úroveň zostáva nízka a Dreesen to označil za „strategickú nevýhodu.“
Na strane výdavkov FC Bayern München AG sú personálne náklady najväčšou položkou s 336,2 miliónmi EUR. Prevádzkové náklady predstavujú 227,8 milióna EUR. Nehovoriac o výrazných daňových platbách vo výške 243,9 milióna eur. Akcionári FC Bayern München AG sa však môžu tiež tešiť. Zúčastňujú sa najmä na vynikajúcom výsledku minulého finančného roka.
„Správna rada a dozorná rada navrhujú zvýšenie dividend na 50 centov na akciu, čo vedie k celkovej výplate 15 miliónov eur a pomernej dividende 11,25 milióna eur pre FC Bayern München e.V.,“ zdôraznil Dreesen, ktorý vystúpenie uzavrel „kolegovia v predstavenstve, všetci naši zamestnanci, tréneri a tím, ako aj náš partner sú všetci tí, ktorí prispeli k tomuto vynikajúcemu výsledku.“
foto: © www.fcbayern.com